50% λιγότερη κατανάλωση – εύκολα! Δες πώς…

Tο κόστος της αμόλυβδης/λίτρο είναι ήταν 1,50 ευρώ/λτ. και του LPG 0,78 ευρώ/λτ., δηλαδή αυτήν την περίοδο το LPG κοστίζει περίπου το μισό σε σχέση με τη βενζίνη!

Το κόστος ενός συστήματος LPG ποικίλλει, με τον κινητήρα, τα περιφερειακά μέρη κτλ., όμως ξεκινάει περίπου από τα 500 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση η απόσβεσή του είναι γρήγορη όπως θα διαβάσετε αναλυτικότερα αμέσως πιο κάτω.

Πλέον με την τιμή του υγραερίου κίνησης να διαμορφώνεται στα 0,78 ευρώ/λίτρο, παρουσιάζοντας το χαμηλότερο όριο των τελευταίων ετών, τα συνολικά έξοδα κίνησης περιορίζονται ετησίως σε 1.000 περίπου. Ένας μέσος οδηγός διανύει σε ετήσια βάση περίπου 15.000 χιλιόμετρα και το αυτοκίνητό του παρουσιάζει μέση κατανάλωση 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Επίσης, διευκρινίζουμε ότι, η συγκεκριμένη τιμή κατανάλωσης αυξάνεται κατά 15% περίπου στην περίπτωση του υγραερίου (δηλαδή διαμορφώνεται στα 9,2 λίτρα/100 χλμ.). Έτσι, για την κίνηση με υγραέριο, θα χρειαστεί σε ετήσια βάση περίπου 1.000 ευρώ, τη ίδια στιγμή που το κόστος κίνησης με αμόλυβδη διαμορφώνεται στα 1.700 περίπου ευρώ (τιμή βενζίνης 1,50 ευρώ/λίτρο).

Άρα, σε ετήσια βάση, το όφελος διαμορφώνεται στα 700 περίπου ευρώ. Δηλαδή, θα έχουμε αποσβέσει τα χρήματα που δώσαμε για την τοποθέτηση του κιτ υγραερίου στο αυτοκίνητό μας στο χρόνο πάνω και θα έχουμε βάλει και στην τσέπη, αφού η τοποθέτηση ενός κιτ LPG, όπως προείπαμε, ξεκινά από τα 500 ευρώ για ένα 4κύλινδρο κινητήρα.

Extra Πλεονεκτήματα: Αυτονομία και Συντήρηση κινητήρα

Το πόσο αυξάνεται η αυτονομία ενός οχήματος με κιτ υγραερίου εξαρτάται από την δεξαμενή που θα επιλεχθεί. Πάντως, αν η χωρητικότητά της είναι στα 40 λίτρα (μέσος όρος), τότε με δεδομένο ότι ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο καίει 1 λτ./10 χλμ., τότε η αυτονομία αυξάνεται κατά 350 περίπου χιλιόμετρα (η δεξαμενή δεν γεμίζει στο 100%). Έτσι, μαζί με το ντεπόζιτο βενζίνης η αυτονομία μπορεί να αγγίξει τα 1.000 χιλιόμετρα, παραπάνω δηλαδή από όσα θα χρειαστείτε κατά τις καλοκαιρινές διακοπές στο νησί, αν και στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι με την βενζίνη κάποιος θα κινηθεί σε ελάχιστες περιπτώσεις. Το πραγματικό όφελος έρχεται όταν καις LPG.

Επιπλέον, το υγραέριο, επειδή δεν περιέχει μόλυβδο, έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την καλύτερη και καθαρότερη καύση που συνεπάγεται εσωτερικά μέρη με μικρότερες τριβές και άρα, μεγαλύτερη μακροζωία του κινητήρα. Ωστόσο, πρέπει να λαμβάνονται κάποιες προφυλάξεις στο service, ώστε να μην τρέχετε μετά.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει