Βγάλε κέρδος από την πώληση του αυτοκινήτου σου ως μεταχειρισμένο

Ποιο είναι το βασικό στοιχείο που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο που αγοράζετε σήμερα ώστε να πουληθεί όσο πιο ακριβά γίνεται ως μεταχειρισμένο αργότερα; Υπάρχει κάτι που το προκαθορίζει; Πως μπορείτε να προβλέψετε τι θα πουλάει αύριο και τι όχι;

Είναι σίγουρο πως αν ρωτούσατε κάποιον πριν από έξι ή επτά χρόνια, θα σας έλεγε πως ένα οικογενειακό τούρμπο 1.800άρι με κοντά 200 άλογα θα πουλούσε σαν ζεστό ψωμί ως δεύτερο χέρι σήμερα. Οι καιροί όμως άλλαξαν και ένα μικρό 1.000άρι μπορεί να πιάσει καλύτερα λεφτά από το μεσαίο τούρμπο που ήταν κάποτε η περηφάνια της οικογένειας. Τι άλλαξε; Το 0-100 σε επτά δευτερόλεπτα απασχολεί ελάχιστα ενώ τα 12 ή και 15 λτ/100 χλμ κατανάλωσης καίνε τους πάντες.

Με τέτοιες αλλαγές πως μπορεί να προβλέψει κανείς τι θα πουλάει καλά ως μεταχειρισμένο σε πέντε, έξι ή επτά χρόνια; Η εύκολη απάντηση είναι η μάρκα. Πως αν δηλαδή αγοράσεις ένα ακριβό αυτοκίνητο σήμερα θα σου δώσει και περισσότερα λεφτά αργότερα. Ναι, είναι πιθανό ένα αυτοκίνητο μιας ακριβής μάρκας να πιάσει περισσότερα από ένα αντίστοιχο μοντέλο ενός mainstream κατασκευαστή. Το ερώτημα είναι, θα πιάσει τη διαφορά που είχε ως καινούργιο, έστω σε ποσοστό, ή απλά μερικά εκατοστάρικα παραπάνω;

Φυσικά μετράνε κι άλλοι παράγοντες. Αν για παράδειγμα είναι δεύτερο ή τρίτο χέρι όταν πωλείται. Στο εξωτερικό, για παράδειγμα, τα premium αυτοκίνητα πουλάνε ακριβά μία φορά. Την επόμενη, ως τρίτο χέρι, χάνουν κι άλλα λεφτά. Γιατί απλά ένα φτηνό στην αγορά αυτοκίνητο δεν δικαιολογεί το υψηλό κόστος συντήρησης και έτσι είτε δεν το θέλει κανείς, είτε αυτός που το πουλάει δεν το είχε συντηρήσει αρκετά. Και η τιμή πέφτει.

Ο κυβισμός και η κατανάλωση είναι αυτή τη στιγμή σημαντικά, το ίδιο και το αν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας βάσει ρύπων, αν και το τελευταίο αλλάζει χωρίς ειδοποίηση και ποιος ξέρει τι όριο θα υπάρχει σε πέντε χρόνια από σήμερα.

Το ντίζελ είναι για πολλούς ένα καλό στοίχημα, και με βάση το ισχύει εκτός Ελλάδας, είναι πιθανό τα λεφτά του να επιστρέφονται σχεδόν στο σύνολό τους σε σχέση με την τιμή ενός βενζινοκίνητου καινούργιου. Όμως αυτό ισχύει σήμερα σε ώριμες αγορές της Ευρώπης, και δεν είναι δεδομένο ότι θα ισχύει στην Ελλάδα του 2020, ειδικά με όσα αλλάζουν γύρω στους κινητήρες, νέα καύσιμα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προ των πυλών.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει