Πώς να διαχειριστείς μια κρίση ρευστότητας στην επιχείρησή σου

Πώς να διαχειριστείς μια κρίση ρευστότητας στην επιχείρησή σου

Η οικονομική κρίση μας έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα, καθώς καθημερινά, οι περισσότεροι αντιμετωπίζουν το άγχος της δυνατότητας αποπληρωμής των υποχρεώσεων τους.Όταν τα λεφτά λιγοστεύουν και οι υποχρεώσεις αυξάνονται τότε η ρευστότητα θέλει ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να συνεχίσει να υπάρχει!

Σίγουρα πρόκειται για δύσκολη κατάσταση, αλλά δεν θέλει απογοήτευση και παραίτηση. Χρειάζεται ανασυγκρότηση, επαναπροσδιορισμό και έξυπνη οργάνωση. Με σωστή και έξυπνη διαχείριση της κατάστασης είναι σίγουρο ότι θα κερδίσετε χρόνο και θα δείτε αργά και μεθοδικά να βελτιώνετε η ρευστότητα της επιχείρησης σας.

1. Μην “εξαφανίζεσαι”, μπορείς με λίγα να κερδίσεις πολλά.

Καθημερινά έχεις συνεχόμενα τηλεφωνήματα από τράπεζες, προμηθευτές κτλ. Σίγουρα δεν μπορείς να ανταποκριθείς οικονομικά σε όλους αυτούς αλλά δεν πρέπει να ξεχνάς ότι σε ένα βαθμό αισθάνονται “ήρεμοι” όταν σε βρίσκουν στο τηλέφωνο. Μπορείς να κρίνεις ποιους έχεις περισσότερο ανάγκη, (πχ ένας πολύ σημαντικός προμηθευτής), να τους προτείνεις ένα πλάνο αποπληρωμής, στο οποίο να μπορείς να ανταποκριθείς. Σίγουρα μια τέτοια κίνηση θα σου δώσει χρόνο και δεν θα χαλάσει η επαγγελματική σου σχέση με τον προμηθευτή που θα τον χρειαστείς σίγουρα και μελλοντικά.

2. Δημιούρησε ένα αρχείο με τους κυριότερους προμηθευτές και πελάτες.

Το αρχείο μπορεί ενδεικτικά να έχει πληροφορίες,

α. με το ποιοι πληρώνουν στην ώρα τους (πελάτες)

β. ποιοι μπορούν να “αντέξουν” κάποια επιπλέον παράταση(προμηθευτές)

γ. ποιοι είναι σημαντικοί ή ποιοι έχουν γνωριμίες που θα σας ενδιέφεραν (πελάτες-προμηθευτές)

δ. τον τζίρο του κάθε πελάτη, τον τζίρο που κάνετε σε κάποιον προμηθευτή σας, κτλ.

Επίσης λόγω των καταιγιστικών καθημερινών αλλαγών της εποχής μας, χρήσιμη αν όχι αναγκαία είναι η διαχείριση της εικόνας της επιχείρησης με σύγχρονα επιχειρηματικά εργαλεία που θα μειώσουν στο ελάχιστο το ανθρώπινο λάθος και θα συμβάλλουν στην μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα της επιχειρηματικής απόφασης.

Ο στόχος εδώ είναι να έχεις την μέγιστη δυνατή πληροφορία όταν θα έρθει η ώρα να διαπραγματευτείς. Σίγουρα δεν θα ήθελες να προβείς στην αποπληρωμή ενός όχι και τόσο σημαντικού προμηθευτή απλώς και μόνο επειδή ήταν αρκετά πειστικός (πχ σας έχει πάρει δεκάδες τηλέφωνα) ή στην μη έγκαιρη είσπραξη από έναν πελάτη επειδή δεν έχετε εικόνα του ορίου πίστωσης που έχετε συμφωνήσει, εφόσον τα χρήματα που έχετε είναι περιορισμένα και δεν φτάνουν για όλους.

3. “Αγόρασε” χρόνο με 3 κινήσεις.

α. Μάθε που μπορείς να χρωστάς και τους σχετικούς κινδύνους.

Εάν έχεις μια αξιόπιστη εικόνα σε ποιους φορείς μπορείς να χρωστάς και τις σχετικές συνέπειες σίγουρα θα μπορέσεις να μειώσεις το ρίσκο απρόβλεπτων δυσάρεστων γεγονότων και να κάνεις καλύτερη διαχείριση των πληρωμών σου.

β. Δημιούρηησε ένα πλάνο εισπράξεων και πληρωμών

Το “κλειδί” είναι να εισπράξεις όσο πιο νωρίς γίνεται και να πληρώσεις όσο πιο αργά γίνεται. Εδώ θα χρειαστείς το “αρχείο με τους κυριότερους προμηθευτές και πελάτες” και καλή γνώση των των συνεπειών της οφειλής στους δημόσιους φορείς. Επίσης μην ξεχάσεις να διευκολύνεις τους πελάτες σου σχετικά με τους τρόπους που μπορούν σε αποπληρώσουν.

γ. Ρύθμισε το χρέος με την εφορία και τους ασφαλιστικούς φορείς εφόσον είναι εφικτό

Σε μια κατάσταση κρίσης ρευστότητας δεν υπάρχουν και πολλές επιλογές αλλά είναι σημαντικό να είσαι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερος λόγω του γεγονότος ότι οι συγκεκριμένες ενημερότητες χρειάζονται σε πολλές επιχειρηματικές κινήσεις. Οπότε στα πλαίσια που είναι εφικτό μην παραβλέψεις την δυνατότητα ρύθμισης των χρεών σου στην εφορία και στους ασφαλιστικούς φορείς.

Τέλος συνοψίζοντας τα πιο πάνω υπάρχουν τρία βασικά σημεία που πρέπει να προσέξεις όταν διαχειρίζεσαι μια κατάσταση κρίσης και υπάρχει πρόβλημα ρευστότητας.

  1. Με λίγα μπορείς να κερδίσεις χρόνο εφόσον οργανωθείς με “έξυπνο” τρόπο
  2. Εφόσον δεν φτάνουν για όλους , πρέπει να διακρίνεις και να πληρώσεις τους πιο σημαντικούς
  3. Κράτα υγιείς τις σχέσεις με τους προμηθευτές και τους πελάτες σου στα πλαίσια του εφικτού, πληρώνοντας όσα μπορείς και εισπράττοντας όσο γρηγορότερα γίνεται.

Χρήστος Γεωργιάδης, startup.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει