Τα 5 πιο φθηνά μοντέλα της αγοράς

Το ελληνικό περιβάλλον λιτότητας και οικονομικής αβεβαιότητας έχει αλλάξει άρδην τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουμε αυτοκίνητα στη χώρα μας. Λεφτά δεν υπάρχουν, για πολλά κυβικά ούτε λόγος να γίνεται και με δυο λόγια ο Έλληνας αγοραστής έχει στραφεί σε μικρά και φθηνά αυτοκίνητα. 

Όλοι βέβαια θέλουν να δώσουν λιγότερα χρήματα και να πάρουν περισσότερο αυτοκίνητο και όλοι θα θέλαμε ένα οικογενειακό μοντέλο με τις ανέσεις και τα στοιχεία ασφάλειας μιας λιμουζίνας σε τιμή μίνι. Θαύματα όμως στη αυτοκινητοβιομηχανία δύσκολα γίνονται και εδώ έρχεται να παίξει μπάλα ο ανταγωνισμός. Η εξέλιξη έχει φέρει προτάσεις στην αγορά, που είναι μεν φθηνές (στην αγορά), αλλά δεν είναι  φτηνιάρικες, ούτε κάνουν σημαντικές εκπτώσεις στην ασφάλεια, στην αξιοπιστία, αλλά και στην άνεση των επιβατών ακόμη και αν μιλάμε για τις βασικές εκδόσεις.  Ευχάριστος πονοκέφαλος για τον αγοραστή λοιπόν, που έχει στη διάθεσή του αρκετές προτάσεις με τιμή κάτω από 10.000 ευρώ. Αυτό είναι το TOP 5 των πιο προσιτών μοντέλων της ελληνικής αγοράς. Και ναι υπάρχει μοντέλο που κοστίζει ακόμη και κάτω από 9.000 ευρώ

 

Toyota Aygo 1,0 λτ. με 9.670 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά
– 1.000άρι με 69 ίππους
– «Καίει» 4,6 λτ./100 χλμ.
– Εκπέμπει 95 γρ./χλμ.
– 0-100 χλμ./ώρα σε 14 δλ.
– Με 9.670 ευρώ

Η δεύτερη γενιά του Toyota Aygo, που είναι διαθέσιμο τόσο ως 3θυρο όσο και ως 5θυρο, ξεχωρίζει με την μοντέρνα αισθητική του. Αυτή τονίζεται από το μεγάλο Χ, που δημιουργεί ο σχεδιασμός της μάσκας μπροστά. Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του Aygo είναι ο αναβαθμισμένος 3κύλινδρος 1,0 λίτρου τεχνολογίας VVT-i βενζινοκινητήρας των 69 ίππων, που στην πράξη αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικός. Το μοτέρ αυτό κινεί σβέλτα το Aygo και πλέον έχει πιο πολιτισμένη λειτουργία. Παράλληλα το ιαπωνικό αυτοκίνητο αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις χάρη στον ασφαλή και ιδιαίτερα προβλέψιμο -για τα δεδομένα τη κατηγορίας- τρόπο με τον οποίο κινείται ακόμα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες σε ευθείες και στροφές χωρίς να κουράζει ιδιαίτερα. Όσον αφορά στην ποιότητα φινιρίσματος και υλικών είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας,  ενώ στον τομέα των χώρων βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα για τους επιβάτες με τον χώρο αποσκευών να έχει αυξήσει την χωρητικότητά στα ικανοποιητικά για την κατηγορία 168 λτ. Η 3θυρη έκδοση X-Cool, που είναι στα 9.670¤ με την έκπτωση, διαθέτει τα απολύτως απαραίτητα, αλλά είναι το μόνο φθηνό αυτοκίνητο με 6 χρόνια εγγύηση.

 

VW up! 1,0 λτ. με 9.350 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά
– 1.000άρι με 60 ίππους
– «Καίει» 5,1 λτ./100 χλμ.
– Εκπέμπει 105 γρ./χλμ.
– 0-100 χλμ./ώρα σε 14,1 δλ.
– Με 9.350 ευρώ

Tο VW up! έβαλε για τα καλά την γερμανική φίρμα στο παιχνίδι των αυτοκινήτων πόλης. Με την απλότητά του, την πρακτικότητα και τη χαμηλή κατανάλωση, διεκπεραιώνει με ευκολία το πακέτο σπίτι-δουλειά-σούπερ μάρκετ-καθημερινές οικογενειακές υποχρεώσεις, που συνήθως απαιτείται από ένα αυτοκίνητο του είδους. Αυτό είναι δε περισσότερο ορατό στην έκδοση με τον οικονομικό 1.000άρη κινητήρα των 60 ίππων (διατίθεται και με 75 ίππους), η οποία είναι και η φθηνότερη έκδοση στη γκάμα. Ο κινητήρας κινεί αξιοπρεπώς το μίνι γερμανικό μοντέλο και κυρίως είναι αρκετά οικονομικός.

Μεγάλο πλεονέκτημα είναι, τόσο η στιβαρότητα της κατασκευής, όσο και η ευρυχωρία της καμπίνας, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 251 λτ. Από την άλλη βέβαια δεν λείπουν κάποια ατοπήματα, όπως κυρίως ο χειρισμός του κάθε παραθύρου μόνο από ένα διακόπτη σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου.

Με κόστος λοιπόν 9.350 ευρώ, η 3θυρης έκδοσης take up! μπορεί να μην προσφέρει πολλά σε εξοπλισμό, είναι όμως μια από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές για ένα ιδιαίτερα προσιτό αυτοκίνητο.

 

Skoda Citigo 1,0 λτ. με 9.300 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά
– 1.000άρι με 60 ίππους
– «Καίει» 5,1 λτ./100 χλμ.
– Εκπέμπει 105 γρ./χλμ.
– 0-100 χλμ./ώρα σε 14,1 δλ.
– Με 9.300 ευρώ

Το Skoda Citigo, που είναι κοινά εξελιγμένο με τα SEAT Mii και VW up!, είναι μια εξαιρετική περίπτωση μίνι αυτοκινήτου, που συνδυάζει την χαμηλή τιμή με υψηλή αξία και καλό εξοπλισμό. Απλό, ευέλικτο, πρακτικό και ευρύχωρο κινείται άνετα από τον 1.000άρι κινητήρα των 60 ίππων, όντας και ιδιαίτερα οικονομικό. Η καμπίνα είναι λιτή, αλλά στιβαρή και ευρύχωρη, όπως τα up! και Mii άλλωστε. Ακόμη και 4 ενήλικες θα χωρέσουν στο εσωτερικό, με το χώρο αποσκευών να είναι στα 251 λτ. Στην πόλη ελίσσεται και παρκάρει με ευκολία, ενώ στον ανοιχτό δρόμο είναι αρκούντως σταθερό και απόλυτα ασφαλές. Αξίζει να σημειωθεί πως μέσα στα φθηνότερα αυτοκίνητα της αγοράς με τιμή κάτω από 10.000 ευρώ είναι και η έκδοση Green Tec, που κινείται με φυσικό αέριο (9.700 ευρώ). Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει 1.000άρι κινητήρα 68 ίππων και κινείται με κορυφαία οικονομία απαιτώντας μόλις 2,9 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χλμ. (ήτοι 2,5 ευρώ/100 χλμ. με τιμή CNG 0,869 ευρώ/κιλά).

 

Fiat Panda 1,2 λτ. με 9.290 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά (εργοστασιακές τιμές)
– 1.200άρι με 69 ίππους
– «Καίει» 5,2 λτ./100 χλμ.
– Εκπέμπει 120 γρ./χλμ.
– 0-100 χλμ./ώρα σε 14,2 δλ.
– Με 9.290 ευρώ

Μια από τις καλύτερες επιλογές για τα χρήματά του είναι το… ημίψηλο και αποκλειστικά πεντάθυρο Fiat Panda, η 3η γενιά του οποίου έχει ακολουθήσει το τετραγωνισμένο σχεδιαστικό μοτίβο, που είναι εμφανές, τόσο σε εξωτερικές, όσο και σε εσωτερικές λεπτομέρειες σχεδίασης. Η μοντέρνα καμπίνα του Panda είναι καλοφτιαγμένη και κυρίως πρακτική (χώρος αποσκευών 225 λτ.) και άνετη για 4 επιβάτες , με δεδομένες τις compact διαστάσεις και την αστική ευελιξία του ιταλικού μίνι. Ο 1,2 8βάλβιδος  κινητήρας των 69 ίππων είναι παλαιάς κοπής μεν, αλλά ελαστικός, οικονομικός και αξιόπιστος στην πράξη. Το Panda «πατάει» καλά και μόνο όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, ο πίσω άξονας δείχνει ελαφρώς νευρικός πάνω από τα εγκάρσια σαμαράκια. Από την άλλη, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και διαθέτει έξτρα υποβοήθηση (επιλογή City) για άνετο παρκάρισμα. Η έκδοση Pop έχει κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό, αλλά το A/C είναι στάνταρ.

 

SEAT Mii 1,0 λτ. με 8.600 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά
– 1.000άρι με 60 ίππους
– «Καίει» 5,1 λτ./100 χλμ.
– Εκπέμπει 105 γρ./χλμ.
– 0-100 χλμ./ώρα σε 14,0 δλ.
– Με 8.600 ευρώ

To 3θυρο SEAT Mii στην έκδοση Reference είναι το φθηνότερο καινούργιο αυτοκίνητο, που μπορεί κάποιος να αγοράσει σήμερα στην ελληνική αγορά. Σε αυτή την έκδοση πάντως ο εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει μόνο το air condition. Από εκεί και πέρα το Mii προσφέρει ανάλογη πρακτικότητα, ευελιξία και στιβαρότητα με τα «αδελφά» Skoda Citigo και VW up!. H καμπίνα είναι γεροδεμένη και ευρύχωρη, φιλοξενώντας με άνεση 4 ενήλικες, τη στιγμή που ο χώρος αποσκευών είναι στα 251 λτ. Η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα της 3θυρης έκδοσης είναι σχετικά εύκολη. Στο δρόμο εμφανίζει ανάλογα χαρακτηριστικά ευχρηστίας, άνεσης και στα σταθερότητας με τα up!/Mii. Στα θετικά του μοντέλου ανήκει και το νέο προωθητικό πρόγραμμα της αντιπροσωπείας, προσφέρει 1 χρόνο δωρεάν ασφάλισης, 2 χρόνια δωρεάν service, άτοκο χρηματοδοτικό και δωρεάν επέκταση της εγγύησης για 2+2 χρόνια ή 80.000 χλμ.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει