Με την τιμή της αμόλυβδης να παρουσιάζει σταθερά αυξητικές τάσεις, η μείωση του κόστους χρήσης του αυτοκινήτου είναι αναγκαία και η λύση του υγραερίου… σχεδόν προφανής.
Η μετατροπή ενός υπάρχοντος βενζινοκίνητου αυτοκινήτου σε υγραεριοκίνητο, ξεκινά από τα 600 ευρώ περίπου και διαμορφώνεται ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα. Η διακύμανση της τιμής, εξαρτάται από τον τύπο του κινητήρα του αυτοκινήτου (δηλαδή τη χωρητικότητά του και τον αριθμό των κυλίνδρων), αλλά και από τα περιφερειακά μέρη που θα επιλεχθούν, όπως είναι η ρεζέρβα (τύπος, χωρητικότητα κτλ.).
Για παράδειγμα, για τη μετατροπή ενός 4κύλινδρου κινητήρα 1,6 λίτρων απαιτούνται λιγότερα χρήματα, σε σχέση με ένα μηχανικό σύνολο 3.000 κυβικών εκατοστών με έξι κυλίνδρους. Ο χρόνος ολοκλήρωσης της μετατροπής προσδιορίζεται περίπου στις 2 ημέρες, καθώς εκτός από τις εργασίες που πρέπει να πραγματοποιηθούν, κρίνεται αναγκαίο να γίνουν μια σειρά από δοκιμές που θα εγγυηθούν την απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος.
Από την άλλη, τώρα, στην περίπτωση αγοράς ενός καινούριου υγραεριοκίνητου αυτοκινήτου, τα σενάρια ποικίλλουν. Κάποιες αντιπροσωπείες για παράδειγμα, δίνουν το κιτ υγραερίου δωρεάν σε κάποιες εκδόσεις, ενώ κάποιες άλλες το χρεώνουν. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι υγραεριοκίνητα μοντέλα διαθέτουν οι Alfa Romeo, Chevrolet, Fiat, Ford, Peugeot και Renault.
Προσφέρει εγγυημένα οικονομική μετακίνηση & γρήγορη απόσβεση
Σε μια έρευνα με στοιχεία κόστους χρήσης για το Toyota Yaris με κυβισμό 1.000 κ.εκ. αυτό που διαφαίνεται με την πρώτη ματιά, είναι πως στην περίπτωση του LPG μοντέλου, στο πρώτο έτος, το κέρδος για τον ιδιοκτήτη είναι 275 ευρώ, ενώ στο δεύτερο χρόνο, το κόστος είναι 551,36 ευρώ. Τα συγκεκριμένα νούμερα έχουν υπολογιστεί με το λίτρο υγραερίου να κοστίζει 0,95 ευρώ. Αν μη τι άλλο, είναι συμφέρουσα η επιλογή του υγραεριοκίνητου μοντέλου, παρά την τσιμπημένη τιμή συγκριτικά με το μοντέλο βενζίνης και, ειδικά στην περίπτωση που καλύπτετε πολλά χιλιόμετρα ανά έτος, η απόσβεση θα γίνει πολύ πιο γρήγορα.
Top 5 οφέλη χρήσης LPG:
- Αυξημένη οικονομία στις μετακινήσεις μας, που μπορεί να φτάσει και το 50%!
- Το υγραέριο ως καύσιμο δεν περιέχει μόλυβδο, συνεπώς δεν βλάπτει τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα, γεγονός που συμβάλει στην μακροζωία του.
- Λόγω του ότι, το αυτοκίνητο κινείται με δυο διαφορετικά καύσιμα, εξαλείφεται ο κίνδυνος να μείνει το όχημα χωρίς καύσιμα.
- Περιβαλλοντικά οφέλη, μιας και με τη χρήση υγραερίου, μειώνεται η εκπεμπόμενη ποσότητα CO2 έως και 10%.
- Ανάλογα με την χρήση, η απόσβεση του κόστους της μετατροπής μπορεί να επιτευχθεί από τον πρώτο κιόλας χρόνο.
Απόσβεση Ακόμη και στον 1ο χρόνο
Με βάση τα τωρινά δεδομένα, η μέση τιμή του υγραερίου διαμορφώνεται στα 0,95 ευρώ/λίτρο και της αμόλυβδης στα 1,72 ευρώ/λίτρο. Δηλαδή, το κόστος του υγραερίου είναι περίπου το μισό της βενζίνης. Τι σημαίνει τώρα αυτό στην πράξη; Ας πάρουμε για παράδειγμα, έναν οδηγό που κάνει περίπου 15.000 χλμ./έτος και το αυτοκίνητο του έχει μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. Επίσης, σημειώστε ότι, η συγκεκριμένη τιμή αυξάνεται κατά 15% περίπου με το υγραέριο (δηλαδή διαμορφώνεται στα 6,2 λτ./100 χλμ.). Έτσι, με υγραέριο, ο οδηγός θα χρειαστεί 883,5 ευρώ/έτος, την ίδια στιγμή που το κόστος κίνησης με αμόλυβδη διαμορφώνεται στα 1.159 ευρώ/έτος.